[O1] ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] ręczny

    Zamieszczone przez Dzida
    Zamieszczone przez jankowski-uno
    Czy można odczytać nastawy z poprzedniego przeglądu czyli jakie nastawy zostały wprowadzone?
    Wydaje mi się że nie, ale może neich się wypowie ktoś bieglejszy w diagnozowaniu.
    Nie da się :-) jeśli auto nie ma gdzieś indziej (czyt. ASO bądź książeczka serwisowa) wpisanego poprzedniego przeglądu, to z komputera nie odczytasz. Chciałbym, aby ktoś mi udowodnił, że jest inaczej :-)

  • #2
    [O1] ręczny

    Muszę wymienić linkę, gdyż nie łapie na prawe koło. Nie jestem fachowcem, ale widzę w ogłoszeniach na allegro że jest mowa o 2 linkach. To jak kupić 2? :?: ops:

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      linki są dwie na jedno i drugie koło http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2415# najlepiej wymienić obie, linki z czasem się wyciągają i po wymianie tylko jednej może być problem z regulacją ręcznego już nie wspomnę że jak już będziesz pod autem to szkoda dwa razy robić to samo

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        A może, wystarczy regulacja, u mnie lewe koło nietrzymało wystarczyła regulacja
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • rafal0110
          Drive
          • 2010
          • 52

          #5
          z kąd wiesz ze to linka??
          jezeli masz z tyłu bębny to zobacz czy niema mokrych sladów i czy Ci płynu nieubywa, mi tez prawe koło niełapało i okazało sie ze cylinderek do wymiany

          Komentarz


          • #6
            Z tyłu mam tarcze, a mój nadworny stwierdził i pokazał że to faktycznie linka

            Komentarz

            • lonerr
              Rider
              • 2006
              • 402

              #7
              W O1 nie ma automatycznej regulacji naciągu ręcznego ?
              Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
              Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

              Komentarz

              • sevo
                Drive
                • 2009
                • 47

                #8
                Przerabiałem ostatnio temat "łapiącego ręcznego", wymieniłem linki i dalej to samo . Okazało się że to nie linki tylko zaciera się oś dźwigni za które linka pociąga i ręczny nie odbija (jest o tym sporo na forum). Rozkręciłem to (z użyciem lusterka, bez wyciągania zacisku ) wyczyściłem (strasznie dużo syfu się tam nazbierało), wymieniłem uszczelkę i działa jak nowy .

                Zdejmij najpierw linkę z zacisku i sprawdź czy ta dźwignia pracuje lekko i odbija do końca.
                S - Stowarzyszenie
                K - Kierowców
                O - Omijających
                D - Definitywnie
                A - ASO

                Komentarz

                • octikombi
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 102

                  #9
                  Zamieszczone przez sevo
                  Rozkręciłem to (z użyciem lusterka, bez wyciągania zacisku ) wyczyściłem (strasznie dużo syfu się tam nazbierało), wymieniłem uszczelkę i działa jak nowy .
                  Co za uszczelka tam jest? Mam podobny problem. Zimą przyłapuje mi ręczny. Latem w porządku. Linki zmienione.

                  Komentarz

                  • sevo
                    Drive
                    • 2009
                    • 47

                    #10
                    Taki grzybek (na zdjęciu druga od prawej)), nie udało mi się kupić osobno i kupiłem cały komplet za ok.30 zł. Ta uszczelka rozszczelnia się i zbiera się tam dużo syfu, który powoduje że ta oś się zaciera.
                    Trzeba odkręcić (klucz 13) nakrętkę przytrzymującą dźwignię, poklepując lekko młotkiem zdjąć dźwignię i wydłubać tą uszczelkę (siedzi dość mocno bo jest z oringiem). Potem to już tylko jakiś preparat penetrujący i trzeba ładnie wszystko wyczyścić, oczywiście dając preparatowi trochę czasu na popracowanie. Następnie trochę smaru miedziowego, nowa uszczelka i gotowe
                    S - Stowarzyszenie
                    K - Kierowców
                    O - Omijających
                    D - Definitywnie
                    A - ASO

                    Komentarz

                    Pracuję...